Prehrana


Vaša prehrana tijekom trudnoće

Zdrava prehrana je neophodna tijekom trudnoće. Koliko god je važno voditi brigu o sebi, sada i Vaša beba ovisi o Vama i prehrani koju konzumirate, a koja je potrebna za odgovarajući razvoj i rast.

Iako se kaže da tijekom trudnoće „jedete za dvoje“, to ne znači da trebate udvostručiti količinu hrane koju jedete, nego voditi brigu o kvaliteti hrane.

5Općenito, trudnica treba samo oko 300 kalorija više dnevno nego kada nije trudna.

Također ne morate biti na posebnoj prehrani tijekom trudnoće, već slijediti ista načela zdrave prehrane tijekom trudnoće. To znači dobru ravnotežu unosa ugljikohidrata, proteina i masti, uključujući puno svježeg voća i povrća, vitamina i minerala, kao i vlakana koja su važna za dobru probavu, jer trudnice često imaju problema sa zatvorom.

Dobri izvori ugljikohidrata su: kruh, krumpir, riža, tjestenina i žitarice. Odaberite cjelovite žitarice kad god možete i ostavite koru na krumpiru kada ga pečete, kako biste povećali količinu unesenih vlakana. Proteine možete dobiti iz mesa, jaja, ribe i mliječnih proizvoda. Grah, grašak i leća su dobra zamjena za meso. Kako se ne biste previše udebljali, preporučuje se da se uglavnom držite nezasićenih masnoća, poput biljnog ulja.

Što je Vaša prehrana uravnoteženija, vjerojatnije je da unosite dovoljno potrebnih hranjivih tvari.

Ne zaboravite piti puno vode kako biste bili hidrirani.

Također pazite da uvijek temeljito operite voće i povrće prije konzumacije i dobro skuhate hranu.

Razmislite o tome da u svoju prehranu uključite masnu ribu, poput lososa, pastrve, sardina ili skuše. Ove ribe su bogate omega-3 masnim kiselinama, kao što su EPA i DHA, koje imaju blagotvoran učinak ne samo na Vas, nego i na Vaše dijete.1,7 Naime, dokazano je da majčin dnevni unos od 200 mg DHA doprinosi normalnom razvoju mozga i očiju fetusa.

Ako sumnjate u podrijetlo ribe i brinete se o mogućim onečišćenjima ili ako Vam je prikladnije uzimati dodatak prehrani, jednostavno se oslonite na PreMama Duo jer sadrži točno potrebnu količinu DHA.

Međutim, ako niste sigurni u izbor prehrane, savjetujte se s liječnikom ili nutricionistom.

Što izbjegavati?

Izbjegavajte unos prerađene hrane jer je bogata kalorijama, a ima nisku hranjivu vrijednost. Smanjite unos slatkih proizvoda kao što su: čokolada, slatkiši, keksi, kolači, slatka bezalkoholna pića itd. Previše šećera u Vašoj prehrani može uzrokovati nepotrebno nakupljanje kilograma koje je kasnije teško izgubiti a oni mogu biti dodatno opterećenje za Vašu trudnoću.

Trebali biste izbjegavati: nepasterizirane mliječne proizvode, poput mekog sira; paštete i polukuhano meso; sirovu ili dimljenu morsku hranu; sirova jaja i unaprijed pripremljene salate kako bi se izbjeglo bilo koje moguće trovanje.

2 Također je poželjno da tijekom trudnoće ne unosite previše vitamina A, jer on može biti štetan za Vaše dijete u razvoju. Stoga izbjegavajte proizvode koje sadrže jetrica jer sadrže visoku razinu vitamina A. U tom kontekstu trebali biste biti pažljivi i pri odabiru dodataka prehrani.

Izbjegavajte alkohol i pušenje tijekom trudnoće i smanjite količinu kofeina koju uzimate, jer mogu utjecati na dijete koje se razvija. Zapamtite da je osim u kavi, kofein prisutan i u čaju, čokoladi, nekim bezalkoholnim pićima i energetskim napitcima

Konačno, pridržavanje zdrave prehrane cijelo vrijeme može biti izazovno i prirodno je da se osjećate nesigurno jeste li na dobrom putu. Stoga možete razmisliti o posebno formuliranom dodatku kao što je PreMama duo, koji će Vam dodatno pomoći u dobivanju potrebnih mikronutrijenata za zdravu trudnoću.

„Jutarnja mučnina“

Mnoge žene dožive „jutarnju mučninu“ tijekom trudnoće. Ona uključuje simptome poput mučnine i povraćanja koji će najvjerojatnije nestati nakon prvog tromjesečja. Iako se naziva jutarnja mučnina, simptomi se mogu pojaviti u bilo koje doba dana ili noći, a ako nemate sreće, ona može trajati cijeli dan. Možda ćete osjetiti da Vam neka hrana više odgovara, no taj učinak često ne traje dugo pa Vam i ona može izazvati povraćanje.

Najbolje je pridržavati se redovitih obroka, izbjegavati velike porcije, masnu i začinjenu hranu. Također možete isprobati različite vrste hrane i saznati što je za Vas najbolje, ali pokušajte da Vaši obroci budu što zdraviji.

Ne zaboravite piti puno vode kako biste bili hidrirani.

„Jutarnja mučnina“ nije nešto o čemu treba brinuti, jer je to znak zdrave trudnoće, ali ako je povraćanje ozbiljno i osjećate se iscrpljeno, najbolje je da se posavjetujete s liječnikom.